SAŠA BLAGOJEVIĆ: Inženjer u prodaji i prodavač među inženjerima

09.12.2020
Podijeli na:
one-news-pic

Kao partneri svjetskih IT kompanija koje se bave proizvodnjim hardvera i softvera, na izvoru smo informacija i u mogućnosti da prepoznamo šta će se desiti sutra, šta za dvije, a šta za pet godina.

 

Zahvaljujući tome kao i iskustvu i znanju kolega u kompaniji, klijentima možemo da preporučimo startegiju i rješenja koja će im najviše odgovarati i pomoći da svoje poslovanje prilagode vremenu i načinu poslovanja koje se ubrzano mijenja, kaže Saša Blagojević, menadžer prodaje za strateške projekte u kompaniji Prointer ITSS.

 

Saša, tako, u startu uspijeva da objasni ono što mnogima, barem „na prvu“, i nije najjasnije – šta je to prodaja u industriji informacionih tehnologija.

 

„Sama prodaja u IT-u je najčešće projektno orijentisana. Bitno je da se prepozna rješenje koje će klijentu biti od koristi, uštedjeti vrijeme i resurse, menadžmentu omogućiti lakše upravljanje, a kompaniju držati u koraku sa novim trendovima i tehnologijama. Jedan od tih trendova je i digitalizacija, danas sveprisutan buzzword. Kompanije svakako treba da idu u tom pravcu, ali mi danas znamo, a to svakodnevno prenosimo i našim klijetima, da to ne podrazumjeva samo kupovinu novih hardverskih i softverskih rješenja, nego i promjenu načina razmišljanja i poslovanja, što je razlog velikog broja konsultanata koje Prointer zapošljava“, kaže Saša.

 

Napominje da su neki od najpoznatijih primjera kompanija ili servisa koji to nisu na vrijeme razumjeli, odnosno njihovih konkurenata koji jesu, hoteli u odnosu na Airbnb ili Booking, taksi servisi u odnosu na Uber, ili nekada popularni SMS servis u odnosu na veliki broj messenger-a.

 

„Ako mislimo da su to velike kompanije koje se ne mogu uporediti sa poslovanjem na našem tržištu, možemo pogledati kako je korona uticala na maloprodajne lance, odnosno koliko su oni koji su na vrijeme prepoznali probleme i prilike profitirali tako što su uložili u online prodaju, a to je plastičan primjer digitalne transformacije o kojoj danas svi pričamo“, objašnjava Saša.

 

Kaže da je tačno da se prodaja u IT sektoru tiče struke, ali treba tu još dosta toga - od finansija i ekonomije do prava i tehnike, a možda najviše poslovnog odnosa sa klijentima, odnosno ljudskog sa onima koji rade u klijentskim kompanijama.

 

„Prodaja je zaista dinamična i meni izuzetno zanimljiva i nije mi žao što sam u nju ušao“, kaže Saša, iako mu to, priznaje, kao mladom inženjeru eletrotehnike možda i nije bilo u planu.

 

U to vrijeme je, priča, stanje na tržištu bilo malo drugačije, pa se i posao drugačije birao.

 

„Kad sam završio fakultet, u IT sektoru nije bilo posla kao što ga sada ima i nije se lako moglo birati, tako da sam u startu počeo da se bavim projektovanjem sistema slabe struje. U narednoj IT firmi sam vodio poslovanje za naše područje, i tako sam ušao u prodaju, a nakon toga došao u Prointer. Kad bih sada ponovo birao, ne bih puno mijenjao, možda samo sebi dao koju godinu više u tehnici, ali se opet na kraju vratio prodaji“, kaže Saša.

 

Napominje da je jedna od velikih prednosti IT sektora to što je najčešće u pitanju mlada ekipa i što je sa ljudima koji su tehnički orijentisani i pragmatični lako naći zajednički jezik i interesovanja.

 

Budući da je izuzetno društven i voli druženje i kafanu, „zajednički jezik“ prije pet-šest godina našao je i sa poslovima u ugostiteljstvu. Sa dvojicom prijatelja drži restoran i to je, kaže, prilično uspješna i zanimljiva priča, ako se izuzme ovogodišnja kriza zbog korone.

 

„Ugostiteljstvo je izuzetno zanimljiv i dinamičan posao pun izazova. Svakako je zadovoljstvo biti u takvoj priči, moći pozvati svoje prijatelje i sa njima se družiti u ambijentu koji si prilagodio svojim ukusima“, kaže Saša uz osmijeh.

 

Priznaje da je na početku u sve to bio više uključen, a sad je uglavnom „spoljni saradnik“. U svakom slučaju, i glavni i sporedni posao jednostavno voli.

 

Voli i planinarenje, jer je to, kako kaže, rijetka prilika da stignete na mjesto na kojem nema telefonskog signala. Kao, na primjer, podno ili na vrhu Maglića na koji se nedavno penjao.

POVEZANE VIJESTI

one-news

KAKO BITI VIDLJIVIJI Uz „Mikro znači više“ do svoje web stranice

05.12.2020

Tamo negdje u martu i aprilu, kad je sve bilo zaključano, Svjetlana Cvijanović je promovisala knjige na svojoj Instagram stranici.   Kupci bi se javili, ona bi došla u knjižaru, spakovala...

one-news

ALEKSANDRA VUJADINOVIĆ: Upornost i znanje stvaraju rezultat

02.12.2020

Pokazali smo da su CRM rješenja od velike koristi za svaku kompaniju koja želi da unaprijedi odnos sa klijentima“, objašnjava Aleksandra.   Kad je došla u kompaniju Prointer ITSS, Aleksandra...

one-news

MOMČILO ĐUKIĆ Čovjek od rješenja: Savladava IT izazove i planinske vrhove

26.11.2020

Ljudima iz tehnike bitno je da kad se nešto instalira i uključi u struju, to i radi. Ljudima iz prodaje bitno je da se to može prodati. Ukoliko imate namjeru da ta dva sektora koji se ponekad „ne...

Prointer-logo
Smart-city Smart-city